עמוד הבית
עמוד הבית

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

עמוד הבית
אתרי סקי
ציוד סקי
חוויות גולשים
ביה"ס לסקי
כללי

   וידאו 

   חדשות 

   סקירת אתרי סקי 

   ספקי חופשות סקי 

   לוח יד שניה 

   לינקים 

ראשי > בית ספר לסקי | לגלוש כל הדרך אל ההר - סקיגייד
שתף  
Academy נפילה חופשית

אתה עובר על הדברים השגרתים, מנקה את הבורד, מעיף שלג מהבינדינג, מצחצח את המכנס, נותן חיזוק אחרון ובוה בצוק שלפניך. עכשיו אתה מריץ כמו בסרט את הדרך למטה, עובר על כל פרט בראש. זה אתה מול הטבע העצום הזה, התחלת בגלישה, לאט לאט אתה צובר מהירות ומרגיש את השלג עובר מתחת לבורד. העמק שלפניך מתקרב במהירות ואז אתה משתחר מהקרקע, הבטן צונחת ואז כלום רק שקט.

מתחילת דרכו התעסק ענף הסנובורד עם כוח המשיכה. גולשים ניסו לנצל כל אפשרות, לעוף להמריא ולצנוח מכל דבר אפשרי.גם אם אתה תופס יותר זמן באויר. זה לא הופך אותך לטוב יותר יש פשוט שיטות שונות. קיקרים וקפיצות מסתמכים על המהירות. שתרגם את המומנטום קדימה לזמן באויר. לקפיצת צוקים לעומת זאת יש יחס שונה לגמרי עם כוח המשיכה. כאן לא נדרשת שום בניה על ידי אדם, אתה פשוט מתחיל למעלה ומסים למטה.

למרות שזה נשמע פשוט מאד. עדין כדאי לדעת כמה דברים לפני שהולכים לקפוץ מאיזה צוק. הדבר הבסיסי ביותר הוא לבצע הערכה. לעבור על הקו שאתה הולך לעשות, זאת חובה לפני שקופצים. אבל אל תבדקו רק את הצוק, צריכים לבדוק גם את המראה וגם את הנחיתה.

אם תשאלו גולש מקצועי הוא יגיד לכם שהכי חשוב לבדוק כמה חדה הנחיתה. הכונה היא שצריך לדעת שהנחיתה שבחרתם לבצע, תהיה חדה מספיק כדי שתצליחו לתפור אותה כמו שצריך. כל הברזל הוא, שכל שהנפילה חדה יותר, כך הנחיתה צריכה להיות חדה יותר.מעבר לזוית הנחיתה, איכות השלג גם מהוה גורם מכריע בנחיתה. השלג האיכותי ביותר לקפיצות צוקים הוא יום אחרי סופה, לפני שהשלג מסתדר. חשוב לזכור שהתנאים האלה גם מתאימים למפולת שלג.לכן אם אתם לא באזור תחת פיקוח, תזכרו לקחת מדריך, או מישהו שמכיר את האזור וכמובן את כל הציוד הרלונטי.

השלב הבא הוא אחרי הנחיתה, שימו לב האם יש עצים, סלעים, או גזעים שצריך להימנע מהם. דרך נקיה מכשולים אחרי הנחיתה חשובה גם כי אתם לא רוצים לפגוע במשהו, כשאתם נוחתים וגם בגל שצריך להתמוד עם מהירות גדולה אחרי הנחיתה. כל שהנפילה גדולה יותר כה המהירות גדולה יותר אחרי שנוחתים ואז יש פחות שליטה ביכולת העצירה.

עכשיו נחזור קצת אחורה להמראה, גם כאן נדרשת בדיקה והערכה לפני שמתחילים. גודל הצוק ומקום המראה, כמו גם פני השטח הם גורמים שצריך לקחת בחשבון. עוד גורם שצריך לבדוק הוא מידת האצה שצריך בשביל לבצע את הקפיצה. גולשים רבים משתמשים בשיטה נחמדה כדי לקבוע את מידת האצה והנתיב שהם רוצים לקחת. לוקחים כדור שלג וזורקים אותו מהצוק. תראו איפה הוא נוחת, האם הוא הלך רחוק מדי? קצר מדי? ותשתמשו בזה להשות למהירות שלכם. אם אתם בקושי צריכים לזרוק את הכדור כדי שיפגע באזור הנחיתה, לא תצטרכו מהירות גבוה מדי.

אחרי שביצעתם את כל הבדיקות האלו הגיע הזמן גם לקפוץ, פה יש לנו טיפ קטן, פשוט תקפצו אל תחילו לחשוב יותר מדי. כל שתחשבו יותר, כה גם יקח לכם יותר זמן לקפוץ. כשאתם כבר באויר והכול נראה שקט ופסטורלי, יש כמה דברים שצריך להקפיד עליהם. תישארו כל הזמן מהודקים ויציבים. תשמרו את העינים שלכם על הנחיתה ואת הבורד שלכם מופנה קדימה לכיון שיפוע המדרון. טעות נפוצה היא שזים לצדים ואז אולי יותר נוח באויר, אבל בנחיתה זה הרבה יותר מסוכן. כשאתם מתקרבים לשלג בנחיתה תהיו מוכנים לתקוף אותו. שלא כמו בקיקרים ובקפיצות כאן אתם צריכים לספוג את הפגיעה עם הרגלים. אם לא תהיו מוכנים, הרגלים שלכם יהיו כמו ספגטי שבושל יותר מדי והפך לרך לגמרי.

זהו עשיתם את הקפיצה כמו שצריך, הגעתם למטה וכל החבורה שלכם עומדת למטה ולא מאמינה. עכשיו אתם מלכים ליום אחד, עד שעוד מישהו יצליח לעשות את הקפיצה. אז כדאי שתחילו להתאמן, אולי גם אתם תהיו מלכים בקרוב.

צות האתר מזכיר לכם שקפיצות צוקים הן דבר מסוכן והביצוע הוא על אחריותכם האישית בלבד, יש לזכור כי סנובורד הוא ספורט מסוכן ויש להתאים את רמת הגולש לרמת הביצוע!

תהנו...

 
צור קשר  |   מי אנחנו  |   שלח לחבר  |   הפוך לדף הבית
© כל הזכויות שמורות לסקי-פס סקי וסנובורד בע"מ
Designed by Studio Arava    ZOD מערכות מידע בע"מ