עמוד הבית

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

שתף
Glisha דרקולה 2004

דרקולה 2004 - סנובורד ברומניה
חבר'ה , זה לא סטיגמה ! הרומנים באמת גנבים !! רגע לפני שאגודת עולי רומניה עולה עלי במכות , אני אסביר למה אני מתכון! לפני כמה ימים חזרתי משבוע סנובורד ברומניה, אז כמו בכל ארץ שהיא לא לגמרי מערבית כמו שאנחנו "רגילים" (לא נתיחס לעובדה שפה זה כמו עולם שלישי...) הביקור בה כול גם חויות תרבותיות חוץ מחוית הסנובורד עצמה.

מאמאליגה (צילום: הרוזן דרקולה)

רומניה שרק לפני 15 שנה בערך יצאה מצל הקומוניזם/דיקטורה החויה כולת מפגש עם עם אפור וקודר שכבר מזמן שכח איך זה לחיך כמו שרק קומוניזם יכול ליצור. הקומוניזם שכשלעצמו הוא רעיון לא רע בכל (ע"ע קיבוץ) אך נוגד את היצר האנושי האגואיסטי הבסיסי ($$$$) וחים תחת הקומוניזם יוצרים נורמה של תיחמונים ושחיתויות שבסופו של דבר הופכים לחלק בלתי נפרד מהעם = סטיגמה.
טוב, אז לאחר שניסיתי להעביר לכם את התזה בפוליטית שלי בו בזמן שלי עצמי יש מודעות פוליטית של בוטן, אני אעבור לסיפור:
לרומניה הגעתי ביחד עם חברתי האהובה ואחותי (הלא פחות אהובה) לאחר התלבטויות אין סופיות בין נסיעה לתורכיה, רומניה, בולגריה או כל ארץ מזרח אירופאית שהיורו עדין לא ביטל את האפשרות להגיע לשם במינימום כסף. החלטה להגיע לאתר "פויאנה בראשוב" שברכס הרי הקרפאטים ברומניה הגיע לאחר מציאת דיל זול שכל הכל חוץ מסקי-פס וארוחת ערב .
לא בדקתי יותר מידי על האתר עצמו מכיון ש:
1) שמעתי עליו מחברים שהוא נחמד ו 2) קראתי שהוא האתר הכי גבוה והכי מתוחזק ברומניה. העובדה שהוא בגודל החרמון ואפילו פחות מזה נתגלה לי רק שם , אבל לא נורא, בכל זאת האפשרויות לאוף-פיסט נראו לי מבטיחות.
3 דקות לאחר הפתיחה הרשמית של יום הגלישה הראשון (יעני לאחר הישיבה בשירותים שלאחר ארוחת הבוקר) נפתחו השמים והתחיל לרדת גשם בכל האתר!!!
אם היתי בישראל היתי מברך כל טיפה, אבל לאחר המתנה של שנה לחופשה הזו בירכתי את הגשם הארור כמו שכלב מברך קרציה. המזל היה שיום לפני זה ירדה כמות נכבדת של שלג חדש שדחתה קצת את המות.
לאחר כמה ירידות במדרונות הרגילים הוחלט להתחיל לחקור את האוף-פיסט. מה שמיחד את האופ-פיסט שם הוא יערות צפופים שניוט בהם הוא בהחלט אתגר, תפסנו כיון לאחת הואדיות והתחלנו לנוט בין העצים והסלעים, לאחר כמה דקות של ירידה התחלנו להבין שאנחנו מתרחקים מהאתר אבל סימנים של גלישה בשלג הראו שמישהו עבר שם לא מזמן והרגיע אותנו. המשכנו לרדת והואדי נעשה נקיקי יותר, הינו צריכים לקפוץ מעל נחלים קטנים ועצים נפולים, לעבור במעברים צרים ולקות שנגיע למקום שמנו אפשר לחזור לאתר לא בעיה. לאחר כחצי שעה של ירידה רצופה עברנו על פני טירה קטנה שנראתה כמו הטירה של דרקולה, מראה יפה ביותר אבל קצת מלחיץ. בסופו של דבר הגענו לכפר קטן עם הרבה בתי דרקולה שהתחבר לכביש המהיר. ליד הכביש פגשנו בקבוצה של גולשי סקי אמריקאים שצחקו עלינו על שעקבנו אחרי העקבות שלהם (חה חה חה...) וסיפרו לנו שאנחנו נמצאים כ-30 ק"מ מהאתר. הדרך חזרה כלה 3 אוטובוסים, הרבה פנטומימה עם מוכרי הכרטיסים ועד שהגענו בחזרה לאתר הגשם הספיק כבר להפוך אותו לבריכה אולימפית והיום נסגר רשמית.
במשך היומים שלאחר מכן הגשם לא הרפה והתקוה שלנו הפכה ליאוש. כדי לנצל את הימים האבודים החלטנו לטיל קצת באיזור.
האתר נמצא בחבל טרנסילבניה שלמי שהשם מצלצל בזכרון זה בגל שהוא נקשר עם דרקולה, או בשמו האמיתי ולאד פטש - הרוזן הנורא שחי שם במאה ה15 והיה ידוע באכזריותו (שיפד אנשים על מקלות....) אכזריותו של ולאד הולידה אגדות רבות שביניהם - דרקולה החביב.
בכל מקרה, חבל ארץ זה זרוע בטירות ענקיות שות ביקור ולשנים מהם שנמצאות במרחק קצר מברשוב סחבנו את עצמינו (Bran ו Rasnov) שבאחת מהם פגשנו את קבוצת האמריקאים מהיום הקודם שהם מחופשים לדרקולה ומצלמים את עצמם עושים שטויות בטירה, מתבר שהם צות צילום שמצלם סרט סקי בכל מזרח אירופה.....החים הטובים.
ביום השלישי לאחר כמה ריקודי-שלג אינדיאנים התחיל לרדת השלג המבורך שירד לא הפסקה כמעט 3 ימים – התקוה חזרה – עד לסוף החופשה שהסתימה ביום שימשי שהאירה את כל הפאודר החדש ניצלנו כל רגע וחרשנו כל פינה באתר.
לסיכום קצת אינפורמציה ומסקנות:

הדיל הכי זול לרומניה שמצאתי היה 570$ ל6 לילות (כול – טיסה, מלון על בסיס ארוחת בוקר, העברות וביטוח)

הכסף המקומי נקרא Ley והוא הולך באלפים , אז אל תבלבלו כשמחזירים לכם עודף מכיון שעל זה הם סומכים , תספרו את העודף ותגלו שכמעט כל פעם הם טועים לטובתם ולא במעט כסף (או שזה בכונה או שהם מש גרועים בחשבון.....) במסעדות תמיד תבדקו את החשבון כי גם שם ניסו לעבוד עלינו.......

אם בא לכם לטיל קצת באיזור האפשרות הכי נוחה היא במונית, אך גם שם הנהגים יפציצו במחירים לכן אני מאוד מליץ לכם שתחפשו נהג בשם קריסטי בעל מרצדס לבנה, מפני שהוא היחיד שהיה הוגן לגמרי (הטלפון הניד שלו – 0744-176475)

האתר מתאים בעיקר למתחילים ובינונים , המתקדמים שבינינו ישתעמו לאחר יומים שלושה (ניתן גם לקנות דילים לסוף שבוע)

אפשר לעלות למסלולים משני נקודות, בכל אחת מהם יש גונדולה גדולה ל20 איש שמגיעות לאותה נקודה בערך.

הסקי פס הוא בשיטת הכרטיסיה, כלומר משלמים על כרטיסיה שיש בה מספר מסוים של עליות ברכבל.

לסקיטרים ורולרים כדאי להביא ציוד מפני שבעיר בראשוב יש סקיטפארק קטן ונחמד (לרדת לעיר בקו 20 , ומהתחנה הסופית לקחת קו 6 עד שרואים את הפארק)

כדאי מאוד לטעום את הלחמים הגלילים המוזרים שלהם ("עוגה הונגרית") שמוכרים באתר בטעמים שונים.

ומסקנה אחרונה – מאמאליגה (מאכל מקומי) זה לא להיט.....

אה – ועוד אחת – אם אתם יושבים במסעדה ורואים בתפריט – Beef Tripe – אל תזמינו – מתבר שזו קיבה של פרה – לא חויה נעימה בכל......